Programe de Fidelitate pentru Toti!

Flying Blue

Oricine a zburat macar odata cu avionul a auzit intrebarea: card de fidelitate aveti? Daca raspunsul pe care il dati de obicei este nu, atunci nu pot sa va spun decat ca pierdeti bani. Nu e alt mod de a pune problema. Un card de fidelitate va aduce castiguri nesperate. Daca raspunsul este da, felicitarile mele, sper ca informatiile noastre sa fie utile in a castiga si mai multe mile sau puncte.

Istoric

In anii 80 industria aeriana a trecutde la faza pe care o numesc epoca de aur a calatoriei aeriene la faza “mecanizata”, industriala, respectiv industria aeriana. Motivul acestei tranzitii a fost legata de criza saving banks din Statele Unite, criza care a generat inflatie de  20%, caderea economica din Romania si nevoia de reducere cat mai puternica a costurilor calatoriilor aeriene. Treptat, publicul a fost invatat sa nu mai ceara sampanie si trei feluri de mancare cand zboara, ci sa se multumeasca cu un sanwich indoielnic si eventual un pahar de suc. Ceva trebuia pus in loc…
Primii care au inteles acest lucru au fost cei de la American Airlines, cei care au lansat programul de fidelitate AAdvantage, primul program care oferea mile pentru zborurile efectuate cu American Airlines. Potentialul urias al acestei noi unelte de marketing a fost imediat sesizat de United, care si-a lansat programul oferind 5000 de mile gratuit la inrolare. Cinci ani mai tarziu cele mai mari companii aeriene ofereau programe de fidelitate proprii.
Tot American a lansat programe de fidelitate pentru o companie care inchiria masini – Hertz, pentru Hyatt – Gold Passport. In 1995 programele de fidelitate erau cele care generau cele mai mari venituri pentru companiile care le detineau, in unele cazuri chiar mai mari decat cele operationale. Caderea turnurilor gemene in 2001 a dus industria aeriana in pragul colapsului, iar companiile aeriene au reusit sa supravietuiasca datorita acestor programe de fidelitate. In prezent programele de fidelitate sunt disponibile pentru banci, magazine, ziare, restaurante, hoteluri, etc.

Cum functioneaza un program de fidelitate

Indiferent de programul de programul de fidelitate pe care il utilizam, acestea au o serie de caracteristici comune. La orice utilizare a cardului de fidelitate, o recompensa, sub forma de puncte sau mile se inregistreaza in contul fiecarui utilizator. Pentru companiile aeriene se ofera mile, in functie de distanta parcursa, de clasa de calatorie si de nivelul de fidelitate cu programul respectiv. Pentru hoteluri se ofera puncte, de obicei un procent din valoare facturii cazarii.
Milele pot expira. Daca nu utilizati cardul de fidelitate timp de 20 de luni, milele de pe el expira. Pentru a preveni aceasta pierdere, trebuie sa zburati macar odata. Ca un fapt divers, 45% din milele colectate in intreaga lume se pierd in acest fel.
Milele se acumuleaza. Partea frumoasa a milelor este ca se acumuleaza. Eu am strans mile pentru o calatorie in Caraibe timp de 18 luni. Iar cand a venit momentul prielnic, le-am cheltuit pe toate si am economisit 6000 de euro.
Milele valoreaza diferit. Una din marile gaselnite ale programelor de fidelitate este faptul ca  o mila nu este mereu o mila, ci variaza de la 0 – pentru zboruri extrem de ieftine, in conditii low-cost, la 4 – pentru zboruri la first class sau chiar 6…
Programele de fidelitate au nivele de membru. Pentru a rasplati fidelitatea utilizatorilor, majoritatea programelor de fidelitate au nivele la care te poti califica daca indeplinesti anumite conditii. Cu cat zbori mai mult, cu atat primesti recompense mai mari.
Programele de fidelitate au parteneri. Chiar daca este un program detinut de o companie aeriana exista parteneri care permit acumularea de mile chiar daca cheltuiala nu se face doar pentru bilete de avion. Exista programe de fidelitate care au peste o mie de parteneri, incepand cu cardurile de credit si terminand cu magazine de jucarii.

Trebuie sa marturisesc ca eu sunt membru Privilege Club (Qatar Airways) nivel Burgundy si membru Flying Blue din 2005 si sunt la nivelul de membru Platinum, iar doamna Viespe este membru Gold, tot la Flying Blue.

Comments

  1. Am inteles. Sfaturi mai mult decat utile. Felicitari!

  2. Da, daca plateste altcineva zborurile. Altfel…nu-i mai simplu sa cumperi mile?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *